Marketingul între personalizare şi intruziune subliminală

errUrmatorul val in marketing: integrarea datelor biometrice in procesul de promovare.

Marketingul adaptiv vizeaza folosirea datelor (oferite de senzori din diverse dispozitive pe care le purtam/le avem asupra noastra), in asa-numite aplicatii biometrice, care sa imbunatateasca – ce altceva?! – experienta persoanelor, in cele mai diverse situatii de viata. Scopul “subtil” este de a explora si a exploata datele consumatorilor, oferind comerciantilor mijloace si metode de a NE… “cotrobai prin vieti, prin buzunare”. In momente oportune – pentru ei! (le-as spune metaforic “somnul ratiunii” noastre) si in stari de spirit (induse) corespunzator.

 

Prin imprevizibilitate, spontaneitate, cerebralitate, scapa cine poate! 🙂

Eficienta marketingului este data (intre altele) de gradul de predictibilitate a consumatorilor. Dincolo de imprevizibilitatea nativa a unora, de spontaneitatea altora, de cerebralitatea catorva sau de alte atribute umane ce scapa celor mai “incrancenati” marketeri, castigul consumatorilor vine, paradoxal, cu cat mai mare este acest gen de incrancenare. In “babilonia” de voci, oferte si promotii, de repezeli si inedit, de… experiente, desi uneori nauc (sau poate tocmai de aceea 😉, consumatorul nu (mai) face vreo distinctie de voce, oferta sau promotie, de repezeala, inedit sau experienta.

 

Cu „vraja”… la purtator

Mult timp, prin televiziune (ca mediu) si televizoare (mijloace, “instrumente”) s-a derulat in modul cu cel mai mare impact/efect “manipularea in masa”. Ca mediu, internetul/online-ul pare ceva mai democratic. “Vocile” care se aud mai puternic sunt, insa, tot cele care detin resursele. Si cele care le „cauta”. Ici-colo daca mai razbate cateo atitudine, opinie autentica. Cat despre mijloace, “instrumente”, acestea incearca sa ne acapareze cu totul. Au devenit… wearables.

Intre a le purta si a ne lasa purtati de ele, nu e doar un joc de cuvinte…

Citeste despre discernamantul consumatorilor si „jongleriile comerciale”

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: