Publicitatea cu rost; şi sens [3 campanii]

Daca obiectivul urmarit este in sine cu sens si rost,

  • ingeniozitatea,
  • creativitatea si
  • noile tehnologii,

impreuna, pot ridica publicitatea din ridicol, superficial sau reprobabil.

 

Iata cateva dintre cele mai bune campanii 2014-2015

 

  • UNICEF (Chile) – Campanie impotriva „violentei digitale” intre copii (=cyberbullying, una din cauzele principalele ale depresiei si sinuciderilor). Agentia: Prolam Y&R Santiago, Chile.
  • Copiii, aliniati precum un “pluton de executie”, “tintesc” cu telefoanele colegi de clasa in situatii stanjenitoare. Sloganul: “One shot is enough”. Am preferat varianta originala, pentru jocul de intelesuri al cuvantului „shot” din limba engleza (= „impuscare” si „poza’).

Unicef 1

Unicef 2

 

  • Abrinq Foundation, Organizatia „Salvati copiii” Campanie impotriva muncii copiilor din tarile in curs de dezvoltare (= „lagare de munca pentru copii), in beneficiul marcilor (brand-urilor) de imbracamite de top. Slogan: “O rochie, un pulover…, nu trebuie sa-i coste copilaria”. Agentia: Lew’Lara\TBWA São Paulo, Brazilia

Salvati copiii1

 

Salvati copiii 2

 

Salcvati copiii 3

 

  • Women’s AidCampanie de constientizare a violentei impotriva femeilor. Slogan: „Daca vezi, poti si schimba lucrurile.” Agentia: WCRS London.
  • In conditiile in care perceptia generalizata este ca „nu exista”, „nu e asa grav” si, oricum, „nu ma priveste/intereseaza”…, desi realitatea este ca, in medie, doua femei mor saptamanal ca urmare a agresiunii partenerilor sau fostilor parteneri doar in Anglia si Tara Galilor, campania a reusit sa schimbe, pentru inceput, atitudinea. Pe un panou digital a fost expusa imaginea unei femei agresate. Pe masura ce era privita, urmele violentei dispareau…

women_s_aid

 

Pentru cei din domeniu, intreg conceptul merita analizat:

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: