Semnale ale corpului uman: înregistrarea şi folosirea în marketing

tehnologieSenzorii din ceasuri sau telefoane inteligente (artificial ;), dispozitive de localizare-semnalizare (asa-numite beacons) sau integrati in sisteme de realitate virtuala, detecteaza si masoara semnale fizice, le inregistreaza si reactioneaza la ele intr-un anumit mod.

Toate aceste date sunt “mina de aur” pentru marketer-i.

„Promovarea a cautat dintotdeauna sa schimbe sau sa determine raspunsul emotional al unei persoane la mesajul unei marci (brand),” spune Ben Samuel, marketing technology director PHD. Cu ajutorul datelor pe care senzorii le furnizeaza, este reala posibilitatea ca raspunsul emotional sa poata fi dedus cu acuratete sau chiar sa poata fi urmarit in viitor, pe baza ritmului cardiac, a temperaturii sau a modificarilor la nivelul pielii.”

Acest lucru a fost deja testat la evenimente live, marketingul-prin-senzori fiind un obiectiv-cheie al marketer-ilor in 2016.

Exista si specialisti sceptici in legatura cu eficienta acestuia, insa e o chestiune de timp scurt pana tehnologia face pasul spre… nivelul urmator.

 

Iata cateva moduri in care senzorii sunt deja folositi:

  • Senzori incorporati in dispozitive pe care le purtam (wearables)

Prin monitorizarea datelor biometrice (cum sunt ritmul cardiac sau numarul de pasi pe care cineva ii face), aceste dispozitive vor juca un rol important in marketingul-prin-senzori al evenimentelor (sportive, muzicale etc.)

  • Senzori incorporati in imbracaminte

Hainele cu senzori incorporati sunt in faza de inceput, dar deja in “garderoba” unor brand-uri mari (Under Armour, Ralph Lauren sau Levi’s).

„Structura fibrelor textile este similara celei a ecranelor tactile folosite la dispozitive mobile si tablete,” spune Ivan Poupyrev, fondator al proiectului Google Project Jacquard (din care Levi’s este parte). Aceasta inseamna ca daca inlocuiesti cateva fibre textile cu fire conductoare, ar trebui sa poti “tese” un material textil care sa recunoasca o intreaga varietate de gesturi tactile simple, precum un panou tactil pe care il ai pe mobil.”

 

  • Dispozitive de localizare-semnalizare (beacons)

Acest tip de tehnologie pe baza de senzori, care actioneaza local, intr-un anumit spatiu (ex: magazin), prin conexiune wireless (ex: Estimote), permite marketer-ilor sa localizeze consumatorii si sa le trimita mesaje de vanzare si recomandari pe/prin telefon. A fost deja folosita in reteaua de magazine Target.

  • Ceasul Apple

In asteptarea Apple Watch 2.0, preconizat a aparea in luna martie, marketer-ii se asteapta la experiente create special pentru acest tip de ceas. Intr-o cafenea, in care se testeaza utilizarea tehnologiilor pe baza de senzori, Ceasul Apple este folosit pentru a monitoriza ritmul cardiac al angajatilor din bucatarie, pentru a afla cand sunt cel mai ocupati si “a-i ajuta sa lucreze cat mai bine”….. [In ce fel, ramane de aflat. Nu s-a dezvaluit mai mult.]

  • Realitatea virtuala (virtual reality, VR)

Prin intermediul senzorilor, marci precum American Express si Volvo experimenteaza realitatea virtuala. In acest demers s-a aventurat si media, inclusiv New York Times, care printr-un parteneriat cu Google Cardboard ofera cititorilor tururi VR prin New York sau regiuni aflate in razboi. Monitorizand miscarile capului, senzorii permit “imersia” in experienta VR.

 

Lucrurile merg si in alta directie. Se vorbeste – intre cunoscatori – si de camere de filmat cu senzori. Acestea asociaza recunoasterea faciala cu emotia identificata si recunoasterea sexului unei persoane, prin senzori cum ar fi Kinect V2 sau Intel RealSense. Prin intermediul acestei tehnologii, consumatorii primesc continut inteligent…in functie de mai multi factori.

Iata ce se intelege prin “continut inteligent”: daca se doreste livrarea unei reclame video pentru o consumatoare intre 18 si 25 ani, in momentul cand atinge un anumit produs de pe raft, dorinta devine… fapt(a).

[Dupa un material de Kristina Monllos]

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: