Ispitiri bolnăvicioase

„Hai la… binging* nelimitat!” – forma de patologie „publicitata”.

ATENTIE: se si ia! In cazul acesta, de la o companie de telefonie: T-Mobile (Deutsche Telekom AG – vezi mai jos) la Vodafone…

Această formulare uşor pleonastică nu este, în opinia mea, doar o mică gafă de comunicare – este o declaraţie de intenţie, o viziune pentru un mod de a face business, este crezul unui sistem corporatist care şi-a propus să ne spargă toate barierele care ne opresc de la a consuma. Într-o lume de investitori care vor profit de la un an la altul, în fiecare an, abuzul şi dependenţa sunt singurele modele de consum care pot să asigure o creştere perpetuă. (Eugen Hriscu, psihiatru)

***

Termenul englezesc binge este definit ca „un consum excesiv sau compulsiv” şi este folosit în psihiatrie pentru a defini patologii ale capacităţii de autocontrolbinge-eating (mâncatul fără măsură), binge-drinking (consumul de alcool fără limite), binge-shopping etc. În accepţiunea sa clinică, binge nu se referă doar la o masă copioasă sau la o beţie oarecare – el descrie o blocare temporară a butonului de „stop“ din creier. 

[Articol integral : Binging nelimitat]

binging

 

Citeste si despre gustul sumbru al nostalgiei prin marketing (Radu Preda)

1 Comment

  1. […] Citeste si „Hai la… binging nelimitat!” – o forma de patologie „publicitata&#8221… […]

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: