Ispitiri bolnăvicioase (2)

Sau despre gustul sumbru al nostalgiei prin marketing, cu Radu Preda

gostat

Tot timpul de la Gostat, bine ai mâncat!” – sloganul prin care firma de mezeluri derulează o campanie de revigorare a gusturilor de pe vremuri, dinainte de 1989. 

În cazul de faţă, trimiterile sunt nu doar la o perioadă trecută oarecare, ci la un capitol de istorie sumbru. Nu am văzut până acum, în Vest, campanii similare prin care să fie lăudate pastele ca pe vremea lui Mussolini, cum nici despre berea bavareză preferată de Hitler nu se vorbeşte. În schimb, da, am văzut o vodcă Stalinskaya care mizează pe rădăcina comună dintre personajul diabolic Stalin şi „oţel”. Iarăşi, nu sunt deranjat de modul cum o firmă îşi promovează marfa. În definitiv, nu mă obligă nimeni să o cumpăr. Ceea ce însă mă îngrijorează până la revoltă este introducerea prin asemenea campanii de publicitate a unor mesaje de relativizare a trecutului totalitar comunist. (Radu Preda, teolog)

[Articol integral: Gustul nostalgiei]

Se vor gasi, probabil, diversi specialisti care “sa taxeze” lipsa de umor a reputatului teolog.

Pe fondul a peste 14 ani in domeniul comunicarii, ii impartasim punctul de vedere si apreciem ochiul vigilent: cu lucrurile serioase nu-i de glumit. Oricat de mare ar fi ispita.

Cine-a spus ca “un anume voitor-de-rau” se ascunde in detalii era cel putin la fel de vigilent. Aici am adauga ca o forma de a-i face eficienta prezenta, e sa induci ideea ca-i „cool”, iar sa zambesti superior, post-modern, la glume de trista amintire, o forma perversa de „a exorciza” trecutul.

Citeste si „Hai la… binging nelimitat!” – o forma de patologie „publicitata” 

1 Comment

  1. […] si despre gustul sumbru al nostalgiei prin marketing (Radu […]

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: