Citirea gândurilor şi a emoţiilor: de la teorie, în practică

7 tipuri de dispozitive

Nemultumiti doar cu monitorizarea comportamentului online (browsing history), cei interesati de promovare au facut deja un pas mai departe. De fapt, mai aproape de gandurile si emotiile noastre, prin tehnologie integrata in benzi care se poarta pe cap (headsets) sau in diverse alte dispozitive portabile (wearables).

Un exemplu de astfel de dispozitiv (realizat de Halo) a fost testat pe atleti de performanta. Prin intermediul unui sistem ce seamana cu castile, pot fi trimise unde de energie in anumite zone ale creierului. In luna mai (2016), compania care-l produce a lansat un studiu pentru a verifica daca impulsurile electrice pot influenta forta musculara si timpul de reactie.

Un alt exemplu este o banda pentru cap menita sa imbunatateasca starea de meditatie (produsa de Muse). Dispozitivul inregistreaza semnalele creierului si poate difuza muzica potrivita starii de spirit din timpul meditatiei.

Imagine: Muse

Imagine: Muse

Cumparata in luna ianuarie de catre compania Apple, firma Emotient realizeaza programe ce pot analiza expresia faciala a persoanelor in timpul unor evenimente inregistrate (ex: grupuri de studiu – focus groups).

Legat de Media Lab al MIT, Affectiva realizeaza programe de recunoastere faciala, inclusiv o versiune pentru dispozitive mobile. Acest tip de tehnologie va deveni tot mai importanta, intrucat “asistentii digitali” (tip Siri) vor necesita inteligenta emotionala.

Fondat in Australia in 2003, produsul-vedeta al Emotiv este un set pentru cap ce masoara activitatea electrica a creierului, cu scopul de a analiza ceea ce vocea (vocal commands) sau expresiile faciale pot indica despre starea mentala.

Initiata de catre o fosta DJ (Rana June Sobhany), Lightwave ajuta companiile sa evalueze reactiile consumatorilor pe durata unor evenimente in timp real (campionate sportive) prin dispozitive care se poarta la incheietura mainii.

Kairos, o companie din Miami vinde programe ce pot monitoriza expresiile faciale ale persoanelor si cat de implicate (engaged) sunt in raport cu o alta persoana sau cu un produs, atat in fotografii, cat si in inregistrari (video). Intre clienti; Nike, Unilever, IMB.

Imagine: Kairos

Imagine: Kairos

 

[Articol original: 7 startups trying to track what’s going on in your head]

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: