Profilul suav al femeii… fără regrete (Ciocolata Dove)

Prin “mijloace specifice”, publicitatea reda sugestiv tendinte care se manifesta, transpune mentalitati in mod creativ, anticipeaza sau propune “modele noi” (de comportament, atitudine, stil de viata..)

Reclama recenta a ciocolatei Dove (fara vreo legatura cu alta marca avand acelasi nume), atrage printr-o abordare lejera a femininului. N-are nimic de-a face cu „chemarile la lupta” specifice feminismului (originar sau mai recent). “Nu-si arata muschii” (nici indeamna la conturarea lor), nu striga “ce poate si ce nu”, nu are razvratiri de amazoana. Cuminte si suav, sugereaza o femeie care traieste in armonie cu sine insasi. Care se bucura de viata si de care viata se bucura.

Traieste intreaga viata intr-o (si ca pe o) zi magica.

Intr-o interpretare a “intrigii” reclamei, Angela Natividad (Adweek)  afirma:

“e de preferat sa ai langa pat o gramajoara de ambalaje de bomboane de ciocolata, decat una de… regrete”.

In perfect acord cu melodia “Je ne regrette rien” a uluitoarei Edith Piaf, pe fondul careia se desfasoara scenariul simplu al reclamei. O intreaga viata intr-o zi.

Protagonista pare a ocoli reperele exterioare, standardizate, generalizate: succes profesional, poveste de dragoste, barbat care sa-i ghideze pasii; greutatea nu pare a-i fi o preocupare (oricum, nu evidenta) si, foarte probabil, nu va fi inconjurata de nepoti. In schimb, pare a pluti in rochita ei turcoaz, bucurandu-se de mici capricii: joaca darts cu prietenii (starnind zambete cand priceperea o face… sa sparga o vaza cu flori de pe o masa vecina :), isi aranjeaza singura bretonul (o “ocupatie” riscanta ;), atrage prin natura ei relaxata, prietenoasa, suava..

Nu exista vreun discurs elaborat (in afara sloganului Traieste fiecare zi ca si cum ar fi singura”; cliseu, insa unul atat de potrivit in context, incat aproape ca-si pierde conotatia… cliseizata). Totul este sugestiv prin insusi felul ei de a fi.

Protagonista reclamei nu reprezinta frumusetea-standard, dar nici un gen de frumusete neconventionala. E ea insasi. Desi nu apare un protagonist-pereche, personajele din jurul ei sunt barbati, parca incercand sa constituie un profil masculin in asteptare (sau asteptat?), a carui lipsa n-o afecteaza in mod evident. Viata ii este precum o bucatica de ciocolata amaruie ce se topeste savuros, lasand si ultimei parti (etapa parului argintiu si a ridurilor) farmecul specific.

Iubitorii de ciocolata stiu ce vrea sa insemne asta.

Cat despre iubitoare, vor gusta provocarea de a trai in asa fel, incat sa nu (mai) aiba regrete. Inclusiv in privinta bomboanelor de cicolata (Dove?):

Dupa articolul – Ad of the Day: Dove Chocolate’s Latest Heroine Lives a Whole Life in One Magical Day,

Angela Natividad, Adweek]

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: