Adevăr şi provocări…

Dintr-un interviu cu directorul Editurii Lumea Credintei, domnul Razvan Bucuroiu, realizat pentru revista Marketing Focus, sursa de informatii, idei si… resurse a Institutului de Marketing.

Cum percepeti comunicarea si marketingul (sau poate pseudo-marketingul) religios (inclusiv cel online, din social media)?

Tineti cont de faptul ca primii jurnalisti ai planetei au fost… cei patru evanghelisti. Evangheliile ce sunt? Nimic altceva decat excelente reportaje, scrise cu sufletul la gura, despre ceea ce autorii lor vazusera/traisera/auzisera in acele zile in Ierusalim, in Galileea sau in Iudeea. Reportaje de atmosfera, cu interviuri, cu descrieri de personaje, cu relatarea unor convorbiri, cu o cronologie clara a evenimentelor. Asadar, oamenii credintei au fost si sunt excelenti comunicatori. Si asa s-a umplut cerul de sfinti si pamantul de catedrale si opere de arta, care iti taie rasuflarea!

 

In zilele noastre, ca sa-l citez pe Mihai Neamtu, ”daca Hristos ar fi venit in Bucuresti ar fi circulat cu metroul, cu tramvaiul sau cu Uber…” Adica, s-ar fi folosit de intreaga tehnologie pentru a comunica un mesaj. Dar, finalmente, orice tehnologie si orice tehnica de comunicare isi arata limitele in fata sacrificiului personal – pentru un crez. Aici e diferenta!

Savurati in tihna: De la marketing pentru consum la comunicare pentru regasirea de sine, sens si repere sigure

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: