Consumul ca panaceu

„…vorbim şi despre o societate (la nivel mondial, de data asta) care incurajează consumul ca panaceu pentru orice problemă din viaţa noastră. Consumăm aproape isteric orice: de la alimente, la gadget-uri, tehnologie şi până la relaţii. Este o „foame” care ne chinuie şi pe care, din păcate, nu ştim să o interpretăm că fiind un gol, o lipsă de sens, de afecţiune, de iubire, de valorizare, etc, în vieţile noastre. Ca să compensăm sau ca să ne abatem atenţia de la acest gol interior, picăm în extrema unui consum fără discernământ.

Campaniile de marketing vin şi accesează tocmai acest vid interior pe care promit să-l umple cu satisfacţii, iar consumatorul asta cumpără – iluzia unei vieţi care să îi procure o satisfacţie imediată şi fără efort.

Ştiţi, în medicina tradiţională, de mii de ani există un principiu care sună, în esenţă, astfel: orice exces ascunde o lipsă şi orice lipsă ascunde un exces. Excesul care se reflectă în comportamentul de consum de la noi, dar şi din alte ţări dezvoltate, ce credeţi că ascunde? Ascunde o lipsă de sens, de miez, de esenţă în vieţile oamenilor. O depărtare de la adevărurile şi valorile fundamentale ale vieţii. Aici este de fapt rădăcina problemelor despre care vorbim.” (Psiholog Valeria Vîrlan)

Integral: capital.ro

[Imagine: dreamreader.net]

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: