„De 3 ori femeie” sau „femeie”, pur şi simplu?

Despre „discriminare pozitiva”, tendinta de spulberare a tabu-urilor si mai ales despre perceptia asupra femeii in crestinism, argumentata de teologul Radu Preda, in materialul pentru Chic Elite cu acelasi titlu.

Aparut ca o necesitate in recunoasterea unor drepturi egale ale celor doua genuri, sexe – desi complementare in esenta lor, totusi in competitie (din pacate!) in cea mai mare parte a situatiilor, feminismul avea sa degenereze si sa loveasca in insasi esenta femininului, cu repercusiuni dificil de remediat. Nu imposibil, insa! 

Dupa ce au militat pentru “drepturi publice”: dreptul la educatie, dreptul de vot, dreptul de a detine functii publice, e foarte posibil sa fim contemporani miscarilor de recastigare de catre femei a “drepturilor private”, cum sunt: dreptul (implicit timpul!) de a pregati crema de zahar ars (de casa 100%, nu trisand cu semi-preparate) pentru copii, dreptul de a-si dedica timp lor insele sau de a-l petrece cu barbatul iubit..

Ce aduce nou, diferit Iisus Hristos in raportarea la femeie? La femeia de rand, sa spun asa.

RPTotul! In raport cu invelisul cultural al Orientului in mijlocul caruia ia trup Dumnezeu, raportarea la femeie reprezinta una dintre pricinile de scandal.

Aceasta este baza antropologica: fara sa amestecam rolurile, fara sa credem ca ne putem inlocui unii pe altii, unitatea existentiala este un dat, nu un simplu drept. De unde si abordarea complet alta, in cheie crestină autentica, a problematicii emanciparii si a feminismului.

Cu rezerva enuntata fata de juridicizarea excesiva a datului vietii, confirmat de aderarea constienta la credinta, cred ca, in lumea noastra, marcata de excese, polarizari ideologice, manipulari si alte forme de conformism plat, superficial, esentiala ramane, totusi, intelegerea si practicarea propriei inzestrari. Nu poate exista o lupta mai inadecvata, in lumina celor citate mai sus, decat cea dintre barbat si femeie. 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: