Cât de tare să fii, încât să îți permiți „alegeri nepopulare”? (Jaguar vs. Gerovital Men)

„Iata alegerea cea mai populara”, cu variantele:

  • „cele mai vandute”,
  • „cei care au cumparat…, au mai comandat si…”,
  • „cele mai multe recenzii pozitive”, „
  • recomandat de… vedeta / specialistul / X-ulescu sau -easca” samd.

Variatiuni pe aceeasi tema, exploatand acelasi „refren”: spiritul de turma. Valabil indiferent de natura alegerii. Cunoscand slabiciunea, manuitorii sforilor pot face din orice ii intereseaza o alegere populara. Cum sa iti permiti sa ratezi asa ceva?!

 

Contrar valului si spiritului, marci puternice si oameni siguri pe ei propun, respectiv isi permit, sa evite „turma”.

 

Intre ele, marca Jaguar – cu argumente dificil de combatut, propune: o rasa aparte (a breed apart), in afara turmei (stray from the pack), un spirit atat de sigur de sine, incat face fata provocarii de a fi… ea insasi. Prin intreaga aparitie, implicit timbrul aparte cu irezistibile si inconfundabile accente frantuzesti, Eva Green intruchipeaza spiritul Jaguar. Curajos, am zice, pentru divizia de lux a marcii britanice de masini: o femeie, accent frantuzesc. Explicit, dar si cu cu destule subtilitati, mesajul incita: Multumesc, dar eu nu fac alegeri populare!

Tu? 😎

Obisnuiti sa ne conformam docili la ce ni se spune, ni se sugereaza sau ni se comanda explicit, chipurile sau de-adevaratelea sedusi de tertipurile publicitare; obositi de varietate, de diversitatea care ne bulverseaza pe rafturile magazinelor (sau a ofertelor online); tematori sa nu ratam vreun accesoriu care sa ne trimita in randurile „popularilor”, „cool-ilor/elor”, „virililor”, respectiv chemarilor la statutul de „femme fatale”, incarcam ca hipnotizati cosurile cu produs dupa produs. Nu mai stim distinge calitatea daca n-o raportam la pret, reclama sau… vreun popular al momentului.

 

In materie de variatiuni pe aceeasi tema, exemplele sunt din greu. Cel care imi vine in minte, este reclama gamei pentru barbati Gerovital. O adaptare romaneasca la toate capitolele a marcii Gillette. Cu o realizare tehnica remarcabila, un sportiv autohton (Horia Tecău) in rol de protagonist si artificii ce vizeaza mai mult sau mai putin subconstientul, Gerovital Men se doreste o alegere populara – ca si Gillette, de altfel -, si promite „performanta pe toata linia”. Barbatii docili e de dorit sa indese in cosuri produse. Cei abili, greu de hipnotizat, cei  dornici si motivati de performanta autentica, vor urma exemplul tenismenului doar in ce-i este caracteristic – stiu ca performanta tine de efort, vointa, autocontrol – si isi vor permite ce (produse) vor. Ei isi permit sa nu se raporteze la pret(uri), reclame sau ispita superficialitatii. Au stofa sa devina lideri (vs.„supusi”, followers). Pentru restul exista… alegeri populare. Si accesibile.  

Eva Green si Horia Tecău sunt performanti INDIFERENT ce produse folosesc.

Tu? 😎

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: