„Demența digitală” în era noilor media (prof. dr. Manfred Spitzer)

Este posibil ca în curând sintagma „demență digitală” să iși piardă ghilimelele, devenind practic diagnostic medical. Cel care atentioneaza foarte serios asupra acestui pericol, este prof. dr. Manfred Spitzer, specialist in neurostiinte cu studii in medicina (practician al psihiatriei), psihologie si filosofie, autorul cartii Digital Demetia: What We and Our Children are Doing to our Minds.

Cercetarile prof. Spitzer scot la iveala ca digitalizarea in mediul scolar poate avea efect negativ asupra procesului de invatare, mai ales la elevii de varste mici, subminand neuroplasticitatea creierelor lor. (Neuroplasticitatea este capacitatea creierului de a-si schimba structura si de a se reorganiza functional in acord cu experienta de interactiune cu mediul). Pe de alta parte, NU exista studii independente care „sa dovedeasca, fara urma de echivoc, ca dispozitivele electronice tip ecrane, computere din clase fac invatarea mai eficienta.” In timp, capacitatea de invatare se atrofiaza, iar  folosirea dispozitivelor digitale duce la dependenta. “In fapt”, pune concluzia prof. Spitzer, “folosirea mijloacelor de comunicare digitale la gradinita sau in scoala primara este un mod de a provoca dependenta fata de ele a copiilor.”  In plus, a efectua mai multe activitati in acelasi timp, multi-tasking-ul – ce are legatura cu folosirea telefoanelor smart, a tabletelor si a computerelor, inhiba concentrarea si impiedica dezvoltarea emisferei drepte a creierului.

Comunicarea digitala si copiii

Explicatii stiintifice:

Recomandam si editia emisiunii Garantat 100% la care a fost invitat:

 

Tags:

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: