6 adevăruri „greu de digerat” despre leadership-ul autentic

Oamenii au tendinta sa uite ca leadership-ul nu tine doar de abilitati cognitive (ex: inteligenta); tine si de … inima. Da!

Drumul spre cea mai elaborata forma de leadership nu trebuie luat usor. Punctul de plecare presupune sa te confrunti cu niste adevaruri uneori „greu de digerat” despre ce defineste realmente leadership-ul autentic.

Iata 6 astfel de adevaruri, pe care multi prefera sa le ignore.

1. Nu te poti numi lider daca nu comunici ca unul.

Consiliind numerosi leader-i in trecut, am constatat ca multi au probleme in materie de comunicare.

Nu e neaparat vorba de nepriceperea in a articula ganduri si idei la modul elaborat (de ex., pe scena sau la o intalnire profesionala) spre a influenta factorii de decizie. Nu! E vorba mai degraba de a comunica spre a inspira, a motiva si de a-i include pe ceilalti in luarea deciziilor de care va beneficia intreaga echipa.

Ma refer la acel gen de discurs, de comunicare per ansamblu, care energizeaza oamenii si ii motiveaza sa se angajeze in atingerea unui obiectiv comun. Asta inseamna sa comunici in mod respectuos cu oamenii, considerandu-i colegi valorosi, nu obiecte si mijloace spre atingerea unui scop.

Se prea poate sa uitam ca o comunicare eficienta nu tine atat de a vorbi; tine de a asculta in mod intuitiv povestea celuilalt, a pune intrebari si a dezvolta conversatii de substanta care sa dezvaluie ce ofera sens si sa ajute efectiv la intelegerea reciproca.

 

2. Nu te poti numi lider daca nu esti un om integru (si daca nu te comporti astfel).

Warren Buffett, presedinte al Berkshire Hathaway, a oferit candva un sfat foarte valoros spre a preveni greseli cruciale in procesul de angajare. A spus:

Cautam 3 calitati cand angajam oameni. Cautam inteligenta, initiativa sau energie si cautam integritate. Iar daca nu o au pe aceasta din urma, celelalte doua te vor distruge.

Nivelul cel mai inalt al caracterului unei persoane este integritatea ei. Ar trebui luata in calcul mai profund ca o valoare de business non-negociabila, dar ades este trecuta cu vederea in cei pe care o companie ii vizeaza pentru pozitii de leader-i.

 

3. Nu te poti numi lider daca nu ai impact in viata altor oameni.

Pune-ti urmatoarea intrebare: Am avut impact asupra cuiva astazi?

Cei mai buni leader-i au dorinta autentica de a schimba viata oamenilor si se implica intens in acest sens.

Intrebarea de mai sus poate fi un reminder constant care te va ajuta sa iti doresti sa fii cel mai bun leader posibil pentru oamenii care se afla „in slujba ta”.

Privindu-te in oglinda in timp ce iti adresezi intrebarea, te obliga sa te raportezi la cel mai inalte standarde ale leadership-ului, ceea ce va deschide nenumarate oportunitati spre a avea impact imediat in vietile oamenilor.

 

4. Nu te poti numi lider daca este vorba doar despre tine.

Leadership-ul inseama altruism. Este despre chiar lucrul aproape de neconceput intr-un sistem managerial apasator bazat pe comanda-control: sa pui interesul celor din subordine mai presus de al tau. Cand faci lucrul acesta, rezultatul este un avantaj competitiv extraordinar.

Spre a-ti creste in mod real impactul si influenta ca leader, trebuie sa tii minte ca leadership-ul este despre a fi in serviciul celorlalti si de a proceda astfel incat sa le fie mai bine. Spre a masura unde te afli in raport cu cel mai inalt nivel al unui leader-in slujba-altora, iata o alta intrebare foarte puternica pe care e nevoie sa ti-o adresezi chiar acum: Ce fac in fiecare zi spre a imbunatati situatia angajatilor?

 

5. Nu te poti numi lider daca nu esti modest.

Larry Bossidy, fostul presedinte al Honeywell si autorul cartii Execution: The Discipline of Getting Things Done, explica in ce fel modestia aduce rezultate si te face un leader mai eficient:

„Cu cat iti poti controla mai mult ego-ul, cu atat esti mai realist in privinta problemelor tale. Inveti cum sa asculti si admiti ca nu cunosti toate raspunsurile. Mandria nu iti sta in calea adunarii informatiilor de care ai nevoie spre a obtine cele mai bune rezultate. Nu te impiedica sa acorzi creditul ce trebuie acordat. Modestia iti permite sa iti constientizezi greselile.”

 

6. Nu te poti numi lider daca nu iti pasa de oamenii pe care ii conduci.

Kelly Merbler, initiatoare Kelly Merbler Company, ridica grija pentru oameni la un nivel la care putini leader-i s-ar aventura: trebuie sa iti iubesti angajatii.

Merbler spune „ca leader, este esential sa le arati angajatilor ca sunt pretuiti. Este extrem de important sa creezi o cultura care sa le permita sa ofere ce au mai bun si sa simta ca aduc o contributie pozitiva.”

Sunt 3 moduri in care poti dovedi ca iti pretuiesti in mod real clientul no.1 = propriii angajati.

  • Intreaba-i ce le place cel mai mult din activitatea lor si de ce, ca sa intelegi ce ii face sa se simta multumiti in rolurile pe care le indeplinesc.
  • Ia in calcul contributia fiecaruia, nu doar a celor care sunt asociati in mod standard cu venitul. „Fiecare persoana conteaza„, subliniaza ea.
  • Genereaza oportunitati pentru ca angajatii sa isi foloseasca punctele forte si ai grija sa observi cand un angajat manifesta interes pe o latura diferita a afacerii.

Adaptare dupa articolul: 6 BRUTAL Truth about Leadesrship Marcel Schwantes, inc.com

Iata, potrivit aceleiasu surse, si 7 indicii care semnaleaza instantaneu un pseudo-lider:

  • evita comunicarea fata-in-fata
  • afiseaza carisma; in combinatie cu narcisimul si psihopatia, are efecte distrugatoare
  • nu poate comunica clar
  • este maniac al controlului
  • considera ca nu greseste niciodata
  • este un om ascuns
  • ii pasa doar de el insusi

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: