Află secrete ale minţii şi reclamelor

7 principii despre neuroștiințe, bine de știut de FIECARE dintre noi

7 principii despre neuroștiințe, bine de știut de FIECARE dintre noi

Bazate pe studiile castigatorului Premiului Nobel in Medicina (Fiziologie) in anul 2000, Eric Kandel si o cercetare tematica desfasurata la Yale School of Medicine. Adaptare dupa un material al Dr.Sarah McKay, specialista in neurostiinte, absolventa a Oxford University, directoare a Neuroscience Academy.   Atat atributele innascute cat si cele dobandite sunt importante Atat datele genetice, c... »

Cum păstrăm starea de bine?

Cum păstrăm starea de bine?

Cultivand: Recunostinta, Varietatea, Abstinenta, Valoarea sentimentala… Cand ni se intampla ceva de bine, avem tendinta de a exagera efectele pe care le va avea pe termen lung. Asta, ne spunem noua insine, asta ne va face in sfarsit fericiti! (casatoria, cumpararea casei visate, petrecerea vacantei demult dorita, obtinerea locului de munca sau postului vizat).   Si, pentru o vreme, poat... »

De ce faci alegeri greşite în viaţă (III). Veriga slabă = gratificarea instantanee

De ce faci alegeri greşite în viaţă (III). Veriga slabă = gratificarea instantanee

Ti s-a intamplat sa fi avut o groaza de lucruri pe care stiai ca E NEVOIE sa le faci si, totusi, nu le-ai facut? Un termen limita incredibil de apropiat, seful “suflandu-ti in ceafa”, presiune intensa – toate indicanadu-ti sa te apuci odata de treaba. Si, cu toate astea, sa continui sa amani, sa te asezi comod in fata televozirului si sa visezi la cum le vei da gata maine. Ai fost “victima” unei p... »

De ce faci alegeri greşite în viaţă (II). Veriga slabă = confirmarea (confirmation bias)

De ce faci alegeri greşite în viaţă (II). Veriga slabă = confirmarea (confirmation bias)

Sa spunem ca mergi la primul curs de gimnastica aerobica. Esti un pic nesigura in legatura cu greutatea si modul in care arata pe tine echipamentul sportiv, dezvaluindu-ti fiecare defect. Ai emotii sa nu te faci de ras. Privirea ti se opreste instinctiv asupra persoanelor in forma care sporovaiesc intr-o parte a salii. Urechile surprind un raset: “Doamne, oare de mine rad?” Iti alegi un loc in spa... »

Creierul: purtător de cuvânt al… inimii

Creierul: purtător de cuvânt al… inimii

In “Saptamana (Constientizarii) Creierului” – Brain Awareness Week – o intiativa globala de popularizare a cunostintelor si descoperirilor in legatura cu cel mai fascinant si complex organ al corpului uman, imi ingadui o perspectiva diferita in context. As putea prefata acest text prin cuvintele Micului Print: “Numai cu inima poti vedea limpede. Esenta e invizibila pentru ochi”. Uneori lucrurile e... »

Postul: calea spre armonia suflet-minte-corp, calea spre armonia şi frumuseţea vieţii

Postul: calea spre armonia suflet-minte-corp, calea spre armonia şi frumuseţea vieţii

… prin ipotezele şi rezultatele recente, cercetarea neuroştiinţelor bate la porţile unor taine precum procesele ce însoţesc experienţa religioasă.   Este lesne de înțeles că, prin explorări de acest fel, ştiinţa se apropie tot mai mult de reflecţia filosofică şi de experienţa spirituală. Aceasta pentru că prin rezultatele ce privesc aceste aspecte sunt dezvăluite modalitățile prin care ... »

Curs practic, unicat

Curs practic, unicat

OPTIUNI.. cu creier – pachete personalizate pe teme alese! 1. Pachet INTRO: Introducere „Pe Taramul Pub” – siretlicuri de marketing deconspirate 2. Pachet INTRO+: „Pe Taramul Pub” si „Secretele creierului” 3. Pachet TEME LA ALEGERE 4. Pachet COMPLET: BENEFICII MAXIME! *** Ex.module: *** *** Pentru centre educationale sociale si copii/tineri fara posibilitati materiale, sustinem cursuri GRATU... »

Publicitatea – o perspectivă diferită

Publicitatea – o perspectivă diferită

La varsta de 6 luni, bebelusii recunosc DEJA insemnele companiilor (asa-numitele logo-uri, marci) si sunt luati in calcul drept “tinte” pentru anumite campanii publicitare. Protagonisti in reclame pot fi chiar mai devreme, cunoscut fiind IMPACTUL pe care il au prin imaginea si prezenta lor. Pana in jurul varstei de 12 ani, copiii nu fac distinctie intre un mesaj de influentare si o realitate factu... »

Citirea gândurilor şi a emoţiilor: de la teorie, în practică

Citirea gândurilor şi a emoţiilor: de la teorie, în practică

7 tipuri de dispozitive Nemultumiti doar cu monitorizarea comportamentului online (browsing history), cei interesati de promovare au facut deja un pas mai departe. De fapt, mai aproape de gandurile si emotiile noastre, prin tehnologie integrata in benzi care se poarta pe cap (headsets) sau in diverse alte dispozitive portabile (wearables). Un exemplu de astfel de dispozitiv (realizat de Halo) a fo... »

„Întors pe dos” cu… neuroştiinţă (II)

„Întors pe dos” cu… neuroştiinţă (II)

Memoria pe termen lung si uitarea De jur imprejurul prapastiei centrale si a Centrului este o zona imensa de rafturi care “gazduiesc” amintiri, reprezentate sub forma de sfere, “globulete”. Acesta este depozitul memoriei pe termen lung. Filmul reda degradarea unei amintiri pe termen lung prin pierderea culorii si a stralucirii. Micii lucratori vin si le verifica starea. Daca sunt prea “stinse” sau... »

Page 1 of 212