„Tărâmul pub”

Ispitiri bolnăvicioase

Ispitiri bolnăvicioase

„Hai la… binging* nelimitat!” – forma de patologie „publicitata”. ATENTIE: se si ia! In cazul acesta, de la o companie de telefonie: T-Mobile (Deutsche Telekom AG – vezi mai jos) la Vodafone… Această formulare uşor pleonastică nu este, în opinia mea, doar o mică gafă de comunicare – este o declaraţie de intenţie, o viziune pentru un mod de a face bus... »

Apel la… firesc: „Femei, nu obiecte!”

Apel la… firesc: „Femei, nu obiecte!”

In reclame; in viata, in general. Si in particular. O initiativa care a implinit azi, 28 martie: 2a luni si 17 zile. Ii dorim IMPACT real. Ne mobilizam si noi in acest sens. Te alaturi si tu?   In imagini: … poate fi mama ta, … poate fi fiica ta, … poate fi sora ta, … poate fi prietena ta, … poate fi colega ta… Sigur este mama, fiica, sora, prietena, colega... »

Provocarea „publicitarilor” de către „artişti”

Provocarea „publicitarilor” de către „artişti”

Zilele trecute (in preajma zilei internationale impotriva reclamelor – 25 martie 2016), angajatii unora dintre cele mai mari agentii de publicitate din Marea Britanie, s-au intalnit, in drumul obisnuit spre birouri, cu mesaje ce li se adresau direct. Demersul artistilor initiatori – reuniti simbolic sub “brand”-ul Brandalism, a inclus acest tip de text (in limbaj tehnic „copyR... »

„Întors pe dos” cu… neuroştiinţă (II)

„Întors pe dos” cu… neuroştiinţă (II)

Memoria pe termen lung si uitarea De jur imprejurul prapastiei centrale si a Centrului este o zona imensa de rafturi care “gazduiesc” amintiri, reprezentate sub forma de sfere, “globulete”. Acesta este depozitul memoriei pe termen lung. Filmul reda degradarea unei amintiri pe termen lung prin pierderea culorii si a stralucirii. Micii lucratori vin si le verifica starea. Daca sunt prea “stinse” sau... »

„Întors pe dos” cu… neuroştiinţă (I)

„Întors pe dos” cu… neuroştiinţă (I)

Filmul – „Inside out” in verisunea originala – surprinde numeroase teme complexe ale neurostiintei si le transmite intr-un mod simplificat, (mai) usor de inteles de catre publicul larg. Sub aparenta unui film pentru copii, animatia are multe lucruri de dezvaluit adultilor. (Dupa cum este si cazul basmelor populare – a caror adresabilitate era initial reprezentata de a... »

„Inside Out” – filmul emoţiilor

„Inside Out” – filmul emoţiilor

The Emotions at the Control Panel. Image courtesy of Disney/Pixar. Filmul “Inside Out” (Intors pe dos), are in centrul sau o fetita (Riley), din momentul in care se naste pana la varsta de 11 ani si cele 5 emotii principale pe care le experimenteaza: bucuria, tristetea, dezgustul, teama si mania. Fiecare emotie este reprezentata printr-un personaj animat si o poate influenta pe fetita prin i... »

PR-ul toxic: industria care transformă „personaje” în „personalităţi”

PR-ul toxic: industria care transformă „personaje” în „personalităţi”

Precum si „otravurile” in „bune de consum” irezistibile. Are si aceasta industrie partea ei neguroasa. Mai mult decat altele, pentru ca, in general, o acceseaza cei/cele… cu posibilitati. In cautarea mijloacelor de a iesi in evidenta. Are si aceasta industrie destui devotati, ai caror ochi stralucesc a lacomie. Sau a dorinta de faima. Suna bine si adesori sclipeste. A... »

„Gândurile devin celule, materie, corp” (Dumitru Dulcan)

„Gândurile devin celule, materie, corp” (Dumitru Dulcan)

Din interviul pentru emisiunea „Intalniri capitale” (Bucuresti fm, 98.3) cu prof.univ.dr.Dumitru Constantin Dulcan, medic neurolog si psihiatru. Sufletul anima corpul. Suntem, in primul rand, entitati spirituale. „Sansa noastra in univers este sa ne nastem in om, pentru ca avem asigurata eternitatea si continua experienta.” „Creierul este poarta noastra deschisa spre ... »

„Suntem manipulaţi ce să cumpărăm” (Prof.dr.Leon Zăgrean)

„Suntem manipulaţi ce să cumpărăm” (Prof.dr.Leon Zăgrean)

„În societatea actuală domină creierul subuman“, mai afirmă domnul Leon Zăgrean, neurocercetător, şeful Catedrei de Fiziologie a Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“, din Bucureşti.   „…mai ales în ultimul secol, lumea s-a îndreptat cu o viteză prea mare spre business, spre capacitatea de a produce şi de a obţine, indiferent ce. […] Sunt angajate sau antrenat... »

Publicitatea cu rost; şi sens [3 campanii]

Publicitatea cu rost; şi sens [3 campanii]

Daca obiectivul urmarit este in sine cu sens si rost, ingeniozitatea, creativitatea si noile tehnologii, impreuna, pot ridica publicitatea din ridicol, superficial sau reprobabil.   Iata cateva dintre cele mai bune campanii 2014-2015   UNICEF (Chile) – Campanie impotriva „violentei digitale” intre copii (=cyberbullying, una din cauzele principalele ale depresiei si sinu... »

Page 3 of 41234